sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äiti

Sananakin jo ihana! Niin paljon tunteita herättävä. Yksi maailman ihanimmista asioista.  Olen kiitollinen, että saan itse olla äiti kolmelle ihanalle lapselle. Olen myös kiitollinen, että saan viettää vielä aikaa oman äitini kanssa. Meillä on erityisen lämpimät välit. Olen aina sanonutkin, että hän on minulle myös yksi läheisimistä ystävistä, jolle kertoa ilot ja surut. Äiti kuuntelee aina. Ei neuvo liikaa, mutta silleen sopivasti. Ymmärtää aina minua tai ainakin yrittää ymmärtää. Sehän on äidin tehtävä.
Tänään päivä alkoi ihanan perinteisesti aamupalalla sänkyyn. Aamupalaa nauttiessani kolme nassikkaa siinä hääräsi ympärillä. Sai koko ajan pelätä koska kuuma teemuki kaatuu jonkun päälle. Onneksi ei tarvitse joka aamu syödä sängyssä. Esikoinen oli koulussa tehnyt kauniin huivin ja kortin. Isäntä oli tehnyt ja maalannut minulle omin kätösin kivan naulakon hevostalliin. Kyllä taas oli ihania yllätyksiä ja äidin hymy korvissa.

Aamulla lähdettiin esikoisen kanssa jo ajoissa ratsastamaan. Minä olin takana ja Elias edessä kun hepalla mentiin. Oli sekin varmaan näky, mutta hauskaa oli. Ratsastuskentällä Elias jopa rohkeni hypätä pienen esteen isolla hevosella. Rohkea poika. Äitin poika.
Myöhemmin tuli vielä kaksi naapurin tyttöä hoitamaan ja ratsastamaan Minni-ponilla. Ella ja Einokin saivat kokeilla ratsastamista. Tämä oli heille jo toinen kerta ponin satulassa. Ikää kaksikolla kohta 2v. Pienenä se on aloitettava! Kaikki kavioeläimet siis saaneet edes vähän liikuntaa. Siitä jos jostain tulee hyvä mieli.
 


Ilmat ovat olleet monena päivänä jo aivan ihania ja lämpöisiä. Auringonkukatkin uskalsin jo istuttaa maahan sinne kasvihuoneen seinustan viereen. Kevät on niin kivaa, että sisällä ei malttaisi olla millään. Oma pihakin näyttää niin ihanalta taas, kun luonto on herännyt henkiin. Hommiakin on ulkona, eikä oikein tiedä mihin tarttuisi. Koivutkin ovat jo hiirenkorvalla. Tämä on elämää!


Ihanaa äitienpäivän jatkoa ihan jokaiselle äidille! Me lähdetään, minnekäs muuallekkaan kuin ulos!

Pieni pihasaunamme ja kaivo. Nekin näyttää taas ihan erilaisilta kevätsäässä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti